zondag 4 mei 2014

Martin Lodewijk 75 jaar

Afgelopen week bereikte Martin Lodewijk de respectabele leeftijd van 75 jaar. De Eppo wilde dit niet ongemerkt voorbij laten gaan en benaderde mij om een hommage verhaal te schrijven voor Martin. Nu ben ik al mijn hele leven lang een groot fan van Martins werk dus dat leek mij een hele eer. Pas toen ik had toegezegd besefte ik mij dat het ook een hele uitdaging zou gaan worden. Een verhaaltje verzinnen om de (in mijn ogen) grootste scenarist van Nederland te eren... Ga er maar aanstaan! Ik hoop dat onderstaand scenario het niveau van het werk van Martin enig zins kan bereiken. Het is uitgewerkt door niemand minder dan: Gerben Valkema, Romano Molenaar, Jorg de Vos, Daan Jippes, Erik van den Heuvel, Claus Scholz en Jeroen Steenhouwer. Dat op zich is natuurlijk al een hele eer! Het eindresultaat is te lezen in de nieuwe Eppo. En bij deze wil ik Martin nog vele jaren in goede gezondheid toewensen!

Geen opmerkingen: